swe(den)

2011-02-16 @ 04:49:19
Kategori: USA

Nu ska jag snart sova. Det känns som jag redan borde blunda, så jäkla trött. Plus att min mage inte mår bra, har ont. Får det när jag stressar, aldrig haft det innan jag kom hit. Satt inte ihop det först men börja gjort det nu, såfort jag får stressa som en galning för att ungarna inte lyssnar och gör det jag ber dom om när jag ber dom, så får jag ont i magen. Inte speciellt kul men jag får väl ta ett snack med min vm snart igen...
Det funkar halvbra med tv på morgonen, förra veckan fick dom bara se 2 dagar så kände inte att jag kunde ge en bra bedömning av hur det går. Igår gick det bra, vi va i tid ut ur huset och jag släppte av dom i tid. Idag gick det mindre bra, jag släppte av dom i tid men jag sprang runt och sa åt dom flera gånger att vi skulle åka och det enda jag får tillbaka är ett sarkastiskt "Okaaayyyy, I heard you"... Grejen är att sätter jag en tid, att vi ska va ute ur huset 8.15 så är vi ute ur huset och in i bilen 8.20, det tar inte 5 min att gå till bilen. Men jag kan be dom sätta på sig skor och jackor 8.05 om dom är klara med frukosten. 10 min är dom fortfarande inte klara för att det fanns ju nåt annat dom kom på att dom skulle göra. Dom är värre än 6-åringarna som jag jobbat med hemma, helt otroligt. Knyta skorna kan man inte som 9-åring eller... Eller skala en mandarin?? Joho, det kan man. Sålänge inte barnvakten skämmer bort ungen med att skicka en skalad mandarin till skolan så lär man sig :P (Bara han inte slänger bort den, men jag ser det positiva i saken att han kommer hem utan frukt o lunchlådan)



Såhär tyckte en tant att hon kunde parkera när det va dags att hämta ungarna från skolan.
"Vadå?? Det va ju en lucka där..." Ja, garageuppfart kallas det k***ing!! Allt för att slippa gå mer än 2 min...


Ikväll hade R konsert i skolan och mitt i konserten va jag tvungen att åka o hämta A från brottningen (underbart att en 9-åring kan bestämma över sin mamma) Så när jag sätter mig i bilen så får jag se den här regskylten på bilen framför, tyckte den va lite rolig. Tur jag hade kameran :)


Såna här ska jag beställa när jag får pengar, fast hela yttre "tungan" ska nog få döskallar på sig om det går. Skithäftigt med både hög och låg sko :D Bara tunn sula som fattas :)


Daggny is out

Kommentara! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: