Au pair no more

2012-02-29 @ 04:39:48
Kategori: USA

Så va mina dagar som anställd och au pair över, nu ska jag bara ta det lugnt innan jag kommer hem om 1 vecka...
Idag kom ju min vm's föräldrar hit, ungarna är redan bortskämda o har redan fått både kakor och muffins nerpackade i morgondagens lunchlåda. Stackars tjej som kommer om 1,5 vecka...
Sen upptäckte min vm oxå att det va inte bara att visa hennes pappa runt o tro att han kan vägarna direkt.

Häromdagen kom väl min vm oxå på hur bortskämd HON faktiskt varit under dom här 2 åren. Jag är 100% självgående, hon kan be mig hämta saker på en viss adress och jag fixar det. Nu blir det ju inte så, det är ju inte bara att slänga sig i bilen o köra när man är alldeles ny. Jag tar ungarna precis dit dom ska, jag vet vart allt ligger.
Jag ska väl inte skryta men jag har faktiskt haft lätt att hitta här. Hört andra au pairer som inte klarar sig utan gps... Får väl tacka pappa o mamma för det, att jag inte är uppvuxen med gps utan här följer man vägbeskrivningar och läser skyltar.
Imorrn blir NY och kanske en sväng till Hoboken för att ta mig till Carlo's Bakery. Vill ni veta mer om det så googla "cake boss"


Daggny is out

Kommentara! 1 st


Kommentarer
Postat av: Pia-Lena

Det är ju roligt att du uppskattar oss ibland! Och vi har ju också åkt runt en hel del!

2012-02-29 @ 11:35:20
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: