pepparkakor

2010-10-20 @ 16:12:00
Kategori: USA

Onsdag. Och idag, imorrn och på fredag behöver jag bara hämta och lämna en unge på skolan. Tjejen är på klassresa, Sharpe heter det tydligen. Dom ska studera träd. Så hon ska va borta i 2 nätter, just nu känner jag att det inte gör nånting pga lite diskussioner igår.
En dag förra veckan när jag hämta henne så fråga hon om jag ville höra en sång som dom ahde fått lärt sig som dom skulle sjunga på resan, visst sa jag överdrivet positiv, inte. Så börjar hon sjunga på Brevet från Kolonin fast med eng text naturligtvis. Så när vi kommer till bilen så avbryter jag henne med att sjunga originalet, snacka om att jag hade 2 fina fågelholkar i baksätet. Sen vart hon sur för att jag avbröt henne och killen ville att jag skulle sjunga igen ;P Men efter en hel eftermiddag med samma sång så va det lite tjatigt, bl a för att hon inte lärt sig hela sången så hon kunde typ dom 3 första raderna, sen sjunger hon i sån hög ton så det är nästan öronproppar som gäller :S

Igår när dom kom tillbaka från karate så skulle vi äta, jag hade dukat fram och förberett så mycket som möjligt innan jag åkte och hämta dom för att göra det lättare och för att det skulle gå fort. Jag hade även lagt undan tvdosan, som jag hade gjort på morgonen oxå. Så hon gick runt och letade efter den och svarade inte först när jag fråga va hon leta efter, men jag visste ju. Så när jag säger att jag lagt undan den så frågar hon va det är för nya regler jag har kommit med. Förklarade att det inte är en regel, det va ett beslut jag tog för jag vill ha lite lugn och ro när jag äter. Jag är inte van med tv i köket och sen sitter dom 2 bara och bråkar om vad dom ska se för dom vill ju se olika såklart. Så när jag säger att jag att jag vill ha lugn och ro så tittar hon på mig och säger, "then why don't you go downstairs" Så det gjorde jag... Jag plockade fram det sista inklusive dosan och gick ner till mitt rum och plockade. Hade jag inte gjort det är jag säker på att jag hade kunnat klappa till henne och det vill jag inte och får inte heller. Man gör inte så, det är inte så man uppfostrar. Men hon kom ner och bad om ursäkt (WOW) och jag gick upp men jag kan inte påstå att jag sa mycket till henne efter det.

Nu om dagarna så luktar mitt rum pepparkakor :D Underbart ;)
Nu är det promenad som gäller.


Daggny is out

Kommentara! 1 st


Kommentarer
Postat av: Angelique

Vilka ljus har du köpt som luktar pepparkaka? :D

2010-10-20 @ 18:19:36
URL: http://kinkykitten.nu
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: