Så fint

2008-12-21 @ 22:26:43
Kategori: Mina tankar

Jag måste få skriva av mig.


Det va så fint, alltihop. Kistan och alla blommor, hela begravningen va verkligen du.
Den va enkel, precis som du. Jag började gråta direkt när jag fick se kistan när jag gick in för att sätta mig. På nåt sätt var det helt plötsligt verkligt, du skulle inte komma tillbaka nåe mer. Att jag, kvällen före, ens funderade på att inte gå. Men vi hade ju inte träffats på minst 10 år, bara sett varandra för några månader sen. Jag är glad att jag gick, det va ett avslut, något som verkligen behövs. Men det betyder inte att jag någonsin kommer glömma dig, hur kan man glömma en sån underbar person som dig. Förlåt för att jag inte hade en blomma till dig men jag klarade inte att gå upp och nu ångrar jag det, att jag inte la handen på kistan och sa hej då.
Och jag ska hålla mitt löfte till din mamma, jag ska ta hand om min bror. Hur nära vi än kommer komma varann, jag ska.
Kortet sa allt. Kortet på dig, där du sitter på Linneas trehjuling, helt underbart. Jag önskar att fler personer kunde ha fått lärt känna dig. Den underbara, lättsamma och roliga person som va på kortet.





Kommer alltid minnas dig. Jag kommer till lunden sen, med blomman. Och lägger handen på din sten istället för din kista. Älskar dig för alltid.
Niclas Johansson 841017-081129

Kommentara! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: